Thursday, December 16, 2010

Transfer Factor atasi wabak H1N1


Mengapa jika di serang virus seperti Influenza biasa yang sering menyerang, kita tidak panik ? tetapi mengapa apabila ada serangan virus baru seperti flu babi, flu burung, SARS dan lainnya dianggap sebagai ancaman global
Jawapannya kerana sistem imun kita mengenali musuh baru itu, Dengan bantuan Transfer Factor sistem imun akan dididik untuk mempercepat proses perlawanan, bereza jika tubuh badan kita memerlukan waktu yang cukup lama, intinya adalah Transfer Factor mampu mempercepat tindakan balasan sistem imun terhadap serangan virus baru.
“Anda perhatikan kenapa seorang Atlit yang memiliki kondisi badan yang fit, di susuli makanan yang sihat, setiap hari selalu bersukan, tetapi tetap terkena serangan virus flu babi, itu kerana tubuhnya tidak mengenali musuh barunya, kunci utama kesihatan kita adalah dengan merawat sistem imun kita dan dia akan selalu menjaga kita”
Jika kita diserang virus influenza yang biasa menyerang kita tubuh kita atau tentara sistem imun sudah memiliki atau mengenali jenis virus tersebut bahkan tanpa bantuan ubat-ubatan biasanya tubuh mampu memperbaiki kondisi dengan sendirinya, kerana sistem imun sudah memiliki memori virus tersebut dan tahu cara mengalahkannya jika ada serangan yang sama di kemudian hari.


Virus Ancaman Global

Berbeza dengan serangan yang yang dilakukan oleh virus baru, kenapa menjadi ancaman global? kerana apabila di serang sistem imun memerlukan waktu untuk mengenalinya, kemudian akan terjadi pertempuran sengit antara sistem imun dan virus baru jika keadaan tubuh sedang tidak fit kita akan jatuh sakit tetapi jika sistem imun memenangi pertempuran, memori virus tersebut akan tersimpan di dalam dalam tubuh, contohnya jika seseorang yang sudah sembuh dari penyakit Demam Berdarah jarang sekali untuk terkena untuk kedua kalinya, karena sistem imun sudah menyimpan memori virus tersebut dan tahu cara mengalahkannya, yang bertugas menyimpan database/ memori virus ini didalam tubuh adalah Transfer Factor, dan setelah di teliti, Transfer Factor yang ada di tubuh manusia, mamalia & unggas adalah sama dan  boleh dipindahkan dari satu spesies ke spesies lainnya, 4Life yang memiliki paten molekul Transfer Factor ini, yang waktu itu di temukan oleh dr. Sherwood Lawrence di tahun 1949 setelah melakukan penelitian terhadap 2 orang penderita TBC.


LINDUNGILAH DIRI DAN KELUARGA ANDA DARI SELESEMA BABI H1N1


4Life Transfer factor molekul ajaib adalah jawapan kepada permasalahan wabak yang melanda negara kita. Dengan mengambil transfer factor akan menambah ilmu kepada imun kita melawan serangan segala virus penyakit yang merbahaya. Transfer factor bertindak sebagai molekul pembawa maklumat halus yang memindahkan maklumat imun dari satu entiti ke satu entiti yang lain, seperti di antara ibu yang menyusukan bayi yang baru dilahirkan. Transfer factor terkandung di dalam kolostrum susu ibu (bagi mamalia) dan kuning telor (bagi burung dan reptilia). Setiap manusia dan haiwan akan sentiasa diserang oleh berbagai-bagai jenis kuman, virus, kulat, hama, habuk, parasit dan perosak dari luar yang boleh menyebabkan berbagai jenis penyakit. Sistem imunlah yang bertindak sebagai benteng bagi melindungi kita dari musuh-musuh ini. Apabila musuh datang menyerang, gambaran rupa musuh akan disimpan dalam ingatan molekul halus yang diberi nama transfer factor. Transfer factor bertindak sebagai ‘kamera penyimpan maklumat’ rupabentuk musuh tersebut. Maklumat tersebutlah yang dirujuk sebagai “kecerdikan” transfer factor. Apabila musuh datang menyerang lagi, sistem imun mudah mengenali mereka. Apabila seseorang itu berpenyakit, itu menunjukkan bahawa sistem imunnya sudah tewas. Transfer factor akan mengejutkan sistem imun dari tidur dan merangsangnya untuk melawan mikro-organisma yang menyebabkan penyakit tersebut.

Hubungi kami untuk keterangan lanjut :

Pn. Saleha Ahmad -ADMIN
012-2367487
pn.saleha.ahmad@gmail.com



No comments:

Post a Comment